„Noi ne-am pierdut simtul istoriei si simtul culturii” – Dorel Visan

Aseara, in a doua zi de Pasti, am avut adanca bucurie sa il revad, de data aceasta la TV (Antena 3), pe actorul Dorel Visan. Dupa ce am avut sansa ca in 2010 sa il vad intr-un spectacol cu totul deosebit si sa imi reconsider (de fapt sa imi consider – pentru intaia oara) pozitia fata de personalitatea sa de om si de artist, tot ce are legatura cu domnia sa imi aduce in inima gratitudine, speranta, iluminare si credinta in bunul simt. Aseara am prins numai finalul interviului cu domnia sa, dar am retinut cateva dintre ideile centrale expuse, pe care le redau, spicuind, mai jos:

Ce a mai ramas sfant pentru romani?”….”S-a pierdut fiorul Pastelui, s-a pierdut fiorul primenirii”….”Omul nu se mai uita in interiorul lui, numai inafara, sa vada cat a mai castigat vecinul; nu mai este cinstit, si-a pierdut rusinea, si-a pierdut pudoarea.”….”Am cazut in zona inumanului si dezumanului”…..”Filosoful Marcuse explica trecerea omului de la animalitate la constiinta. Iisus este constiinta noastra, ori nu mai avem aceasta constiinta – sa iubim, sa iertam”….”Sf. Ioan Evanghelistul spunea: > – pentru ca iubirea este o porunca Dumnezeiasca, si numai aceasta daca s-a implini si ar fi suficient.”

Am descoperit pe net, pe site-ul Jurnalului national,  un interviu revelator cu Dorel Visan, din iunie 2011, si m-a incarcat pozitiv. Celor care il iubesc pe actorul Dorel Visan, li-l recomand spre lectura aici.

Lasă un răspuns

