O zi dupa sarbatoarea Sfintei Maria…

Am gasit in „Opere complete” de Mihai Eminescu, o poezie dedicata Fecioarei Maria,  scrisa de poet  intre anii 1877-1879. Ieri am sarbatorit, ca crestini, ziua trecerii Dincolo a Sfintei Maria. O zi cu rezonante spirituale adanci. Acelasi sfant Toma, „Toma necredinciosul” – care s-a-ndoit de ranile Mantuitorului si Invierea sa, si a cerut sa le simta ca sa creada, a cerut sa vada si mormantul Fecioarei Maria, dupa trecerea ei Dincolo. Si…ca si in cazul fiului sau, Iisus, acesta s-a gasit gol, fiind ramas doar giulgiul de inmormantare. Sfantul Toma a fost martorul necredincios al miracolului. Probabil si datorita lui, noi astazi suntem mai credinciosi, sau mai incredintati. Citind pozia aceasta, a lui Mihai Eminescu, mi-am amintit despre adancile sale framantari – umane, sociale si filosofice, si m-am bucurat sa gasesc, alaturi de o alta poezie, „Rugaciunea”, scrisa in aceeasi perioada si dedicata Sfintei Maria, pe aceasta, in care omul si poetul Eminescu cauta si se cauta, inaltand privirea spre Feciara Maria:

RĂSAI ASUPRA MEA…
de Mihai Eminescu

Răsai asupra mea, lumină lină,

Ca ‘n visul meu ceresc d’odinioară;

O, maică sfântă, pururea fecioară,

În noaptea gândirilor mele vină.

Speranţa mea tu n’o lăsa să moară

Deşi al meu e un noian de vină;

Privirea ta de milă caldă, plină,

Îndurătoare – asupra mea coboară.

Străin de toţi, pierdut în suferinţa

Adâncă a nimicniciei mele,

Eu nu mai cred nimic şi n’am tărie.

Dă-mi tinereţa mea, redă-mi credinţa

Şi reapari din cerul tău de stele:

Ca să te – ador de-acum pe veci, Marie!

Lasă un răspuns

