Regina Maria si Manastirea Horezu

In urma cu mai bine de jumatate de an, notam pe acest blog (link aici) ca Manastirea Horezu din Oltenia a fost unul dintre cele cinci locuri de suflet ale Reginei Maria in Romania. Si-a dorit sa fie inmormantata la Horezu, si a scris-o in 1916! Azi am putut gasi o a doua dovada a acestui gand al reginei, mai exact in „Insemnari zilnice” pe care le-a facut in 1927. Iata in ce context relateaza regina acest fapt. Joi, 1 septembrie 1927, se gasea la Manastirea Curtea de Arges, unde, se stie, sunt inmormantati regii Romaniei (link aici). La acea data sotul sau, Regele Ferdinand, era mort de curand -murise la 20 iulie 1927, deci cu ceva mai bine de o luna in urma. Regina nota astfel in insemnarile zilnice ale zilei de 1 septembrie 1927: „M-am intors la biserica (n.n. a Manstirii Curtea de Arges) doar mai tarziu, seara, ca sa fiu singura cu mormantul meu (n.n. al sotului, regele Ferdinand). Aceste mari slujbe oficiale  (n.n. fusese parastasul defunctului rege) sunt greu de suportat cand ai nevoie de pace si liniste in gandurile si rugaciunile tale. In acesta biserica, fireste, totul este frumos si m-am obisnuit cu ideea ca si eu ma voi odihni acolo intr-o buna zi, desi visul meu fusese sa fiu ingropata la Horezu, in acel loc minunat in care <<Estul si Vestul se intalnesc.>>”
Cu vreo 2 luni in urma, am vizitat scurt Manastirea Horezu. De o vreme, sunt interesata de legatura puternica si tainica a Reginei Maria cu acest loc. Am intrebat pe doua maici separat, daca in arhivele Manastirii s-ar putea gasi dovezi privind astfel de legaturi. Ambele mi-au confirmat ca documentele de acest tip s-ar putea gasi in Arhivele din Ramnicu-Valcea, unde au fost stramutate cu ani in urma documentele de la Horezu. Ar putea fi, desigur, o interesanta pista de documentare pentru istorici…
Am adaugat aici cateva fotografii de la Manastirea Horezu, pe care le-am facut in urma cu 3 ani.

Lasă un răspuns

