Serenitatea indusa filmic

Imi plac unele filme pe care le vizionez intamplator, intr-un anume mod. Imi creaza o stare de confort si echilibru interior pe care nimic altceva nu mi-o induce, nu mi-o inspira. Filme calde si dragi, asa le percepe instantaneu sufletul meu, cu un ochi trupesc si interior ce capteaza imagini sau se scufunda intr-un eu pe care il descopar pe masura ce inaintez in vizionare.  Nu cunosc nici macar eu „cheia” cu care mi se deschid astfel de sertare ascunse din care emana apoi minunatele stari.

Primul film despre care imi amintesc ca mi-a produs serenitatea filmica este „Under the Tuscan Sun” („Sub soarele Toscanei”). O comedie romantica, bazata pe cartea de  amintiri a scriitoarei americane Frances Mayes, Under the Tuscan Sun: At Home in Italy, aparuta in 1996.  Sunt memoriile legate de cumprarea, renovarea si traiul intr-o vila abandonata din zona rurala Cortona, din regiunea italiana Toscana. Filmul, realizat in 2003 si avand-o in rolul scriitoarei pe Diane Lane, mi-a mers la inima. Dincolo de subiect, am vizionat minunate peisaje naturale (si astfel am descoperit existenta oraselului italian Positano) si imagini de interior.

Ieri dupa-amiaza am avut ocazia sa vizionez la TVR Cultural un alt film din categoria celor ce-mi induc serenitate: „The whales of August” („Balenele din august”), produs in SUA in 1987. In filmul acesta am revazut-o pe actrita Bette Davis, una dintre preferatele mele, de asta data la o varsta foarte inaintata (79 de ani), intr-un rol de exceptie (Libby) si intr-o prezenta absolut admirabila. O femeie mereu frumoasa, un caracter mereu plin de forta. Filmul este, pe scurt, povestea a două surori, vârstnice şi văduve, care îşi petrec vara în Maine, la casa lor de pe malul mării. Peisajele si casa sunt magnifice, si probabil au fost cele ce mi-au indus serenitatea in cea mai mare masura. Ajunse aproape de finalul vieţii, cele doua surori, Libby Strong si Sarah Webber, sunt bântuite de amintirea vacanţelor de altădată, de regretul trecerii timpului şi de turbulenţele relaţiei lor, presărată cu gelozii şi neînţelegeri, care le-au împiedicat să se apropie cu adevărat una de cealaltă. Peisajele, superbe, au fost filmate in Insula Cliff din Golful Casco Maine, ce tine de orasul Portland (Maine).

Am inserat mai jos posterele de prezentare a celor doua filme, si apoi trailer-ele filmelor.

Lasă un răspuns

