Regina Maria, insufletitoarea…

O fotografie de acum 95 de ani, din 1917 – a Reginei Maria a Romaniei, si povestea ei, m-a facut sa ma gandesc din nou la istoria memorabila a Romaniei noastre. Am gasit de curand, pe net, aceasta poveste a fotografiei (ce se poate citi aici), care aduce inca o dovada a ceea ce a insemnat regalitatea pentru tara noastra. Pe spatele fotografiei-profil cu regina, imbracata in sora de caritate, scria (conform sursei citate): „Oferită de M. S. Regina în ziua de 24 ianuarie 1917, când eram pe front şi m-a vizitat, trecând pe la postul meu de comandă ce-l aveam la Verdia.” Regina avea obiceiul impartirii de daruri felurite, fie pe front, fie in spitalele de campanie, si a fost insufletitoarea neobosita si total dedicata a armatei in primul razboi mondial. Paginile sale de memorii din „Povestea vietii mele” m-au zguduit profund (am scris cate ceva in mai multe randuri pe blogul meu, de exemplu aici). Ma bucur ca dupa ani, semnele istoriei ne ajung din urma, nelasandu-se sa credem ca acea istorie a noastra nu a existat, oricat de inversunat s-a dorit aceasta…

Lasă un răspuns

