Memento… Octavian Paler

Exact  de azi in urma cu 86 de ani se nastea la Lisa, in Tara Fagarasului, Octavian Paler. Un mare om, un mare cuget! Am ales sa redau aici o poezie a sa despre zodia sub care s-a nascut. Am revazut in aceasta seara cateva fragmente din inregistrarile anilor 2005-2006 ale sale de la postul TV Antena 3, cu realizatorul Mihai Gadea. Mereu mai adevarate si mai adanci. E-o amintire azi, atat de pretioasa, a unui spirit liber si luminos, a ganditorului si romanului Octavian Paler. Singurul lucru pe care il mai pretuia si in care mai credea ramasese dragostea. Fie-i tarana usoara!…

ZODIA RACULUI

Ce bine ar fi fost să fiu un rac autentic,
să merg constant înapoi.
Te-aş întîlni printre amintiri
şi după ce te-aş găsi nu ţi-aş mai da drumul,
te-aş tîrî cu mine înapoi,
să ne iubim tineri şi nevinovati,
după care, mereu înapoi, te-aş tîrî mai departe,
spre copilarie,
ne-am juca inocenţi
pîna ce, obosiţi de joc şi de inocenţă,
am dispărea într-un mit.
Dar nu sunt un rac autentic,
în zadar mă tot laud cu zodia mea,
sunt condamnat să merg înainte
şi tot ce pot e să tîrăsc între cleştii mei de rac
toată memoria mea, fără să cedez nimic, nimic, nimic,
cu riscul ca povara ei uriaşă să mă ucidă într-o zi.

Lasă un răspuns

