Rigurozitatea regala

Daca cineva m-ar pune sa insirui cateva dintre motivele esentiale pentru care as opta pentru varianta monarhiei constitutionale, printre acestea s-ar regasi rigurozitatea si precizia cu care se indeplineste misiunea asumata. Eu, ca si majoritatea covarsitoare a generatiei mele, mi-am trait copilaria si adolescenta invatand si crezand intr-o istorie trucata si disimulata a tarii mele. Sansa a facut ca mai tarziu (in ultimii ani) sa pot avea acces la o parte din adevar, dar nu in cadrul organizat al scolii – din pacate, ci in cel al propriilor intrebari si cautari. Citind, invat si inteleg mecanismul de ceas elvetian dupa care functioneaza institutia monarhica. Cati dintre colegii mei de generatie au descoperit aceasta?… Cati dintre noi, care am primit adevaruri falsificate, mai suntem in stare sa cautam un adevar ingropat in tacere?… Poate ca aceasta este una dintre marile metehne ale noastre: educatia primita si acceptarea ei ca pe un dat imuabil.

Atata timp cat nu avem sansa cunoasterii adevarului din sursele originale, vom trai mereu in deriva, mereu fara repere, mereu fara tinta. Ma bucur – realmente, de existenta unui exemplul viu, contemporan cu mine:  sa observ din exterior mecanismul de functionare al Casei Regale a Romaniei. Avand curiozitatea de a urmari pe o perioada suficienta de timp blogul  Principeului Radu al Romaniei, am constatat – cu bunul simt al oricarui roman, consecventa si statornicia cu care sunt aplicate principiile monarhice in orice activitate a familiei regale. Am constatat faptul ca orice actiune propusa este dusa la bun sfarsit, si sunt transmise rezultatele si efectele. Ador aceasta rigurozitate matematica a actiunilor si a comunicarii lor! Pentru mine o astfel de functionare este un model, si recunosc ca este gura de oxigen pe care simt nevoia sa o iau zilnic, spre a merge mai departe.

Daca ar fi sa asociez un citat reprezentativ pentru prezentul atitudinal al Casei Regale a Romaniei, i l-as atasa pe acesta: „Cultura e aflarea mai mult sau mai putin constienta a esentei lucrurilor” (Vasile Bancila)

Lasă un răspuns

