Ganduri de 1 decembrie

1 decembrie, Ziua Nationala. Ne gandim fiecare in felul nostru, la semnificatia acestei zile. O simtim si o traim diferit, dupa felul in care am inteles trecutul nostru. Eu ma gandesc la Regii Romaniei Mari de atunci, Regina Maria si Regele Ferdinand. O fotografie expresiva de la 1 Decembrie 1918 a expus pe blogul ei, istoricul Diana Mandache. Textul ce insoteste imaginea este extras din cartea „Capitole tarzii din viata mea” a Reginei Maria, carte ce a ajuns la noi prin contributia neobosita a Doamnei Mandache: http://jurnaldeistoric.wordpress.com/2011/11/30/intrarea-in-bucuresti-a-suveranilor-romaniei-mari-1-decembrie-1918/

Si gandul meu a mai zburat azi catre Castelul Peles de la Sinaia, mai exact spre sala de concerte, unde am audiat pe 30 aprilie 2011 un frumos concert de pian:

Recital Paderewski-Liszt from 2 Bad on Vimeo.

Iar al treilea gand al meu in ziua speciala de astazi a mers catre expunerea pertinenta si demna a unui om de stat de mare valoare, Principele Radu al Romaniei, care a consemnat pe blogul sau adevarata semnificatie a zilelor si emblemelor istorice ale Romaniei. O expunere absolut relevanta: http://www.princeradublog.ro/jurnal/astazi-1-decembrie-2011/

In plus, Principele Radu a oferit un intreviu radio pe 30 noiembrie 2011, pe aceeasi tema, a semnificatiei zilei de azi. Din fericire, exista filmarea video a acestui interviu, si il pun si eu mai jos:

 

Lasă un răspuns

